Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

27 Mart 2012 Salı

Sürekli Değişim ve Gelişim

Yazı başlığını oluşturan kavramlar önceden duymayan okurlarım için anlatmak isterim.
Japonca kaynaklı Kai- Zen kelimelerinden meydana gelmektedir.
Yani gene karşımıza Japonlar çıkmaktadır. :D
İnsanlar dinamik süreçler yaşamaktadırlar ve bu süreçler içerisinde değişime ayak uydurmak ve değişimin içerisinde kendilerini kabul ettirebilmek için gelişim göstermek durumundadır.
Değişime ayak uydurmak istemeyen veya gelişime kapalı olan kişiler dezavantajlı duruma geçmekte ve süreç içinde gel- gitler yaşamaya başlamaktadırlar.
Değişim ve Gelişim Dünya var olduğundan beri ortada olan iki kavramdır.
Herkesin bildiği bir ünlü söz gibi " Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir."
Dünya günümüzde bile her gün değişmekte ve değişime ayak uyduramayanların konumları açıkça ortadadır.

Gelişmeye kapalı olduğunuz takdirde de büyük zorluklarla karşılaşıldığını büyük ölçeklerde somut olarak görmekteyiz.
Öğrenmeye ve kendini geliştirmeye yatkın kişilerin ileride bunun sonuçlarını çok olumlu bir şekilde gördükleri günümüzde karşımıza çıkan somut örneklerdendir.
Özellikle şu örnek benim çok hoşuma gitmektedir.
İş dünyasının ünlü isimlerinden Baybars Altuntaş kendisiyle ilgili olarak şu hikayeyi paylaşmaktadır.
"Ben İngiliz dili mezunuyum fakat kendimi geliştirmeye verdiğim önem ve girişimci ruhum sayesinde bugün buralara gelmiş bulunuyorum. Ben üniversite öğrencisi iken eğitimlere katılmaktan ve organizasyonlar düzenlemekten keyif alırdım. İlk düzenlediğim organizasyonda cebimde beş kuruş para olmamasına rağmen kampanyalı, yeni kurulan bir otelle anlaşarak reklam karşılığında organizasyonu bedavaya getirmiştim."
Burada yazdıklarım anlattıklarından sadece birkaç anektot.
Herkesin, değişime  olumlu anlamada ayak uydurmayı bilen ve kendini geliştirmekten zevk alan insanlar olması dileğiyle !
Sevgiler !
.................Orkun TEKE ..............



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder