Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

7 Temmuz 2012 Cumartesi

TECRÜBE

Bugün karşınıza yeni ve akıcı olarak okuyabileceğiniz bir yazı ile çıkıyorum.
Yazım başlıktan da anlayabileceğiniz gibi "TECRÜBE" konusu ile ilgili.
Bu yazıyı yazmaya başlarken Ankara sürecinde geçirdiğim bir haftanın çok büyük etkisi oldu. Burada yaşadıklarım gerçekten güzel olduğu kadar sıkıntılı tecrübeler oldu.
Asıl savunmak istediğim tez "Sunum Becerileri Eğitimi" nde bahsettiğim
Tecrübe = Yaş + Yaşanmışlıklar
formülünden "YAŞ" ı çıkartmam ile bambaşka bir boyut kazandırmamdır.
Evet ben tecrübeyi sadece yaşanmışlıklar olarak kabul ediyorum, bunun nedeni bugüne kadar yaşadıklarımın hayatımı şekillendirdiği ve yaşanacak olaylara karşı yaşımızın ne kadar etkisiz davrandığını fark ettim.



Yazım için bulabildiğim en mizahi şey buydu :D.
İnsanlar yaşadıklarından ders almayı bildikleri zaman tecrübe kazanmış olurlar. Yaşınız ilerledikçe yaşadıklarınızdan bir pay çıkartamadığınız sürece elde ettiğiniz şey tecrübe değil sadece bir "Hiç" tir.

Tecrübe kavramı insanları tarafından ne yazık ki yanlış anlaşılmış ve anlaşılmaya devam etmektedir.
İnsanlar için tecrübe sadece yaştan ibaret bir hale getirilmiştir. Bu, bana göre yanlış bir düşünce tarzı olmakla birlikte insanların önünü tıkayan bir düşünce tarzı olarak karşımıza çıkmakta.

İnsan yaşına bakmaksızın her an bazı olaylar yaşamakta ve tecrübe etmekte. Tanıştığınız her insan sizin içi ayrı bir tecrübe olmakta. Yazımı sonlandırırken şunu da belirtmek isterim. İnsanlar tecrübelerine her daim güvenmemelidir. Bu konuda benim bildiğim en güzel anlatım Mine Söğüt' ün anlatımı;

Mine Söğüt ne kadar güzel yazmış bir yazısında ; "Siz fark etmeseniz de tecrübenin gölgesi hep üzerinizde. Bu gölge sizi bazen aşırı güneşten koruyor, bazen de güneş ışığından yoksun bırakıyor."

Evet bundan sonra top sizde :D
Yazım ve diğer yazılarım hakkında olumlu ve olumsuz her türlü geri bildirimlerinizi beklediğimi her zaman ki gibi belirtir. Keyifli bir okuma zamanı dilerim.

Diğer yazı ve yazılarda görüşmek üzere !
Sevgiler !

Orkun TEKE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder