Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

31 Temmuz 2012 Salı

İstemek ve Başarmak

Yeni yazımı beğenilerinize sunmak için sabırsızlandığım bir ana daha geldi sıra.
Hepinizi saygı ve sevgilerle selamlayarak yazıma giriş yapmak istiyorum. 
Öncelikle insanlar hayatlarında bir çok şeyi isterler fakat bunun gerçekleşmesi için faaliyet gösteren insan sayısı pek azdır. 
İşte farklılık  dediğimiz şey burada ortaya çıkmakta. 
Sizlere en somut örneği her yazımda yaptığım gibi kendi hayatımdan bir örnek ile aktaracağım. 
Bilenleriniz veya bilmeyenleriniz vardır. Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı' nda staj yapmaktayım.
3 Ağustos ta nasipse stajımı bitiriyorum. bu staj süresince bir çok farklı şeyi deneyim etme şansını buldum. Gün gün anlatıp sisiz sıkmak ve yazıyı uzatmak istemiyorum. 

Staj sürecinin sonuna yaklaşırken, diğer stajyer arkadaşlarla konuştuğumuzda hep aynı konular üzerinde dönüp dolaşıklarını ve aynı şeyi yaptıklarını gözlemledim. 
Aklıma gelen şey şu idi " Acaba bir sunum yapsak, bizim gördüğümüz konulardan bahsetsem ve birbiri bilgilerimizi pekiştirsek ve bu staj süreci gerçekten amacına ulaşsa ."

Bu arada şunu da belirteyim, belki de TPAO' da yaptğı stajdan en memnun ayrılan adam ben olacağım. Çünkü her konuda bilgi sahibi olarak ayrılacağım buradan. 

Gelelim bilgilerin pekiştirilmesi olayına tekrar. 
Danışman mühendisime konuyu iletim. Bana verdiği cevap şu idi " Bunu yaparsan TPAO tarihinde bir ilk olur ve çokta hoş olur." Bana inanmıştı. Bundan sonra bana düşen onun güvenini boşa çıkarmamaktı. Asıl önemli olan şey ise istediğim bir şeyin artık somut bir durum olarak karşımda durmasıydı.

1 Hafta boyunca sunumu hazırlamak ile uğraştım. Herşey mükemmel olmalıydı. Bugüne kadar Siemens'e bile sunum yaptım fakat bu yapacağım sunum benim için ayrı bir heyecan kaynağı olmuştu.

Son kontroller yapıldı. Hava ve zemin sunum için uygundu. TPAO' nun en büyük toplantı salonu bu sunum için ayarlandı ve salonun içerisinde 30 kişi falan vardı. 

Sunuma başlamadan önce ellerimin titrediğini fark ettim: Hoşuma gitmeyen bu olayı lehime çevirmem lazımdı. Bunu da kısa bir giriş kouşması yaparak, ortama alışmaya sağlamak ile yaptım.

Sunum alıp başını gidiyordu. Net 1 saat 30 dakika sunum yaptım. Daha sonra geri bildirim faslına geçildi. Burada çok güzel geri bildirimler aldım ve bu beni çok mutlu etti. 

Yaşanan ayrı bir diyalog ise şöyleydi. 
Anakara Üniversitesi öğrencileri sunumdan sonra " Bize de fırsat verilse bizde yapardık" diye bir cümle kurdu.

Danıuşman mühendisimin verdiği cevap gerçekten çok müthişti. " Ben bu sunumu Orkun' a zorla hazırlatmadım. Fikir kendisinden çıktı ve sunumu hazırlamak için çok uğraştı." 

Cevap verememeleri ve bunu söylemeleri çıtırdan bir kıskançlık krizinin habercisiydi.

Sonuç olarak TPAO bünyesinde ilk defa bunu yapma onuru ve gururu çok şükür bana nasip oluyordu. 

Varmak istediğim nokta şu, istediğiniz takdirde ve bunu gerçekleştirmek için çaba harcadığınız zaman sizin önünüzde köstek gibi görünen şeyler destek oluveriyor bir anda. 

Siz siz olun hayatınızda hiçbir zaman " Bizede fırsat verilse bizde yapardık." demeyin. 
Çünkü o fırsatı sizin yaratmanız gerekmekte. 

Kıssadan hisse , durum bu. 

İleride ki yazılarda görüşebilmek dileğiyle. 

Sevgiler. 

Orkun TEKE 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder